NiekoTokio blogas

Apie tai kas man įdomu

Bill McFarlan “Kalbėk paprastai ir suprantamai“

with 6 comments

Perskaičiau Bill McFarlan knygą “Kalbėk paprastai ir suprantamai“. Kadangi ją radau interneto platybėse, o ne knygyne tai viršelio ir neradau padorios kokybės 🙂

Knyga tikrai naudinga tokiems kaip aš, kurie pinigus duonai užsidirba kalbėdami. Žemiau pateikiu sąrašą patarimų ir minčių iš šios knygos:

  1. Visada sakyk, koks tu esi, o ne koks nesi.
  2. Neiginiai tik atkreipia mūsų dėmesį į tai, ko norime išvengti.
  3. Turime prisiimti atsakomybę už savo žodžius, nesvarbu, su kuo bekalbėtume.
  4. Turime labiau apgalvoti tai, ką sakome.
  5. Turime išmokti liautis neigę.
  6. Daugeliui būtų naudingiau mažiau nerimauti dėl to, ką manome, kad kiti apie mus galvoja, ir daugiau kalbėti jiems apie tai, kuo mes tikime, ką padarėme ir ką remiame.
  7. Jei rasite palyginimą, tinkantį auditorijai, laimėsite.
  8. Ieškokite tokių palyginimų, kurie tiktų kiekvienam. Ir, prieš iš tikrųjų juos panaudodami, patikrinkite.
  9. kalbėkite vaizdingai, kad nupieštumėte aiškius vaizdus.
  10. Venkite miglotų koncepcijų, kurias sunku įsivaizduoti.
  11. Lyginkite, kad paverstumėte abstrakčias idėjas aiškiais vaizdiniais.
  12. Tegul tai, ką norite pasakyti, būna paprasta, kad žmonės turėtų galimybę jus suprasti.
  13. Atsisakykite žargono ir akronimų.
  14. Venkite kalbėti neprisitaikę prie auditorijos supratimo lygio. Užuot tai darę, kalbėkite prisitaikę prie jų.
  15. Išlaikykite aukštą moralę, išlikdami kantrūs ir mandagūs.
  16. Būkite įsitikinę savo faktų teisingumu ir tik mandagiai išsiaiškinkite.
  17. Tai būdas išlikti Luizianos greitkelyje, o ne klaidžioti pelkėmis.
  18. Kuo greičiau suvokiame savo klaidas ir kuo greičiau atsiprašome, tuo greičiau įtampa išsisklaido.
  19. Apgailestavimas, priežastis ir taisymas tinka bet kokioje situacijoje, tiek versle, tiek kasdienybėje, kai kas nors pakrypsta į blogąją pusę.
  20. Pasakyti „atsiprašau“ – tai geriausias būdas susigrąžinti pasitikėjimą suklydus.
  21. Mes gerbiame tuos, kurie atsiprašo ir nebegerbiame tų, kurie apsimeta esą neklystantys.
  22. Vadovaujantis apgailestavimo, priežasties ir taisymo taisykle, pateikiamas atsiprašymas, paaiškinimas ir sprendimas. Tai padeda susidoroti su lūkesčiais, kuriuos reikia pateisinti.
  23. Kartais tiesa gali būti nustatyta tik pagal tai, kiek mes norime gilintis aiškindamiesi faktus.
  24. Tiesą galima nustatyti pagal tai, kiek norite gilintis, kad nustatytumėte faktus.
  25. Tiesa yra realybė, o melas – vaizduotės padarinys.
  26. Kai melas atskleidžiamas, jūs tampate melagiu.
  27. Frazės „ačiū“ ir „puikiai padirbėta“ rodo jūsų vertinimą. Tai kelia tiek jūsų, tiek ir žmogaus, kuriam tai sakote, pasitikėjimą.
  28. Taip atsiranda lojalumas. Tuo tarpu dėl pripažinimo stokos atsiranda abejingumas.
  29. Kai kas nors jums dėkoja, priimkite padėką geranoriškai. Padėkite tai į banką ir stebėkite, kaip auga jūsų pasitikėjimas.
  30. Kritika užgauna mūsų jausmus. Tai dažnai rodo pagarbos stoką kritikuojamam žmogui. Prieš kritikuojant visada verta pagalvoti, koks bus poveikis.
  31. Vieša kritika dažnai pasako apie jus pačius, o ne apie jūsų kritikos objektą.
  32. Venkite viešai sakyti pastabas savo kolegoms, draugams ir šeimos nariams. Jūs atrodysite kaip snaiperis, šaudantis į taikinius.
  33. Destruktyvi vaikų, o taip pat ir suaugusių kritika sugriauna jų pasitikėjimą ir dažnai juos pačius paverčia kritikais. Kritikuokite tik asmeniškai ir užtikrinkite, kad galite paaiškinti, kaip viską galima atlikti geriau.
  34. Replika juokinga tik tada, kai ji juokinga auditorijai.
  35. Save pašiepiantis humoras paprastai padeda užkariauti auditoriją.
  36. Sarkazmas gali būti sąmojingas arba nepelnytai žiaurus.
  37. Atsisakykite žodžių, sumenkinančių tai, ką norite pasakyti, tokius kaip gana, santykinai, tikėtina ir nuosaikiai.
  38. Frazėms „aš pasistengsiu“ ir „aš pabandysiu“ trūksta įsipareigojimo.
  39. Kai tik kyla pagunda daryti prielaidas, verčiau patikrinkite jas.
  40. Kliūtis yra tai, ką tu matai nukreipęs akis nuo tikslo.
  41. Liaukitės menkinę savo laimę ir sveikatą atsakymu „neblogai“.
  42. Kalbėkite apie savo gyvenimą teigimai ir stebėkite kylantį susidomėjimą.
  43. Išsaugokite teigiamą požiūrį susidūrę su blogomis naujienomis. Pranešdami tas naujienas jūs kontroliuojate tai, kas pasakoma pirmiausiai.
  44. Kad neatrodytų, jog išsisukinėjate, kur tik įmanoma pradėkite atsakymą žodžiais taip, ne ir nežinau.
  45. „Ne“ yra teisingas atsakymas, kai jums reikia patvirtinti tai, ko norite.
  46. „Nežinau“ yra sąžiningas atsakymas į daugelį klausimų. Nepamirškite pridėti to, ką žinote.
  47. Viską, jei norime, kad tai būtų įdomu, turime susieti.
  48. Kas įdomu mums, gali būti nuobodu klausytojams.
  49. Pažvelkite į problemą iš kitos pusės, kad pamatytumėte kokia iš tikrųjų ji maža.
  50. Elektroniniai laiškai keliauja kaip kulkos, todėl prieš spausdami gauduką, pagalvokite, ką sakote.
  51. Pagalvokite, kaip jūsų elektroninis laiškas atrodytų pirmajame laikraščio puslapyje, nes jis gali ten patekti.
  52. Prisiminkite, kad negirdint balso tono ir nematant kūno kalbos, žodžiai gali atrodyti šiurkštūs.
  53. Šnekamąja kalba lengviau klausytis jūsų pranešimo ar pristatymo.
  54. Neteisingai vartojami žodžiai gali trukdyti suprasti tai, kas sakoma.
  55. Mes visi kalbame su akcentu. Nesigėdykite savojo.
  56. Ką noriu pasakyti? Visada pasiruoškite kelis klausimus.
  57. Su kuo kalbuosi? Galvokite apie savo klausytojus ir jų interesus.
  58. Kaip man tai paaiškinti? Kai tai apmąstysite, galėsite sudėlioti savo svarbiausius klausimus pagal svarbą.
  59. Atidžiai klausykitės žmogaus, su kuriuo kalbatės.
  60. Nuoširdžiai domėkitės tuo, ką jie sako, kad praplėstumėte savo supratimo ribas.
  61. Prisijunkite prie pokalbio prasmingai, o ne laukite, kada galėsite įsiterpti.
  62. Tik septyni procentai bendravimo tiesioginiame pokalbyje priklauso nuo žodžių, bet jie sudaro tvirtą pagrindą. Jie yra absoliuti visuma paprastame ar elektroniniame laiške, laikraštyje.
  63. 38 procentai pranešimo priklauso nuo jūsų balso tono. Kalbant telefonu ar radijuje tai yra pagrindinis faktorius.
  64. Kūno kalba atsakinga už 55 pranešimo procentus, taigi įsitikinkite, kad tai ką sakote jūsų akys patvirtina, o ne paneigia.
  65. Galingi žodžiai gali apibendrinti situaciją geriau nei padrikos mintys.
  66. Jie gali įkvėpti jus sėkmei ir veiklai, nes žinote, kad ir prieš tai buvo žmonių, atsidūrusių tokiose situacijose.
  67. Žodžiai turi sutapti su jūsų veiksmais, kitaip jie bus tušti.
  68. Pirmiausiai pagalvokite.
  69. Tada kalbėkite.
  70. Tada veikite.
  71. Bet koks kitas derinys yra klaidingas.
  72. Kiekvieną diena vadovaukitės visomis gero bendravimo kodekso taisyklėmis.
  73. Leiskite augti savo pasitikėjimui, kurį suteikia žodžių, minčių ir veiksmų tvirtumas.
  74. Kalbėkite pasauliui apie tai, ką galite pasiūlyti. Tai gali reikšti skirtumą tarp sėkmės ir nesėkmės, laimės ir nusivylimo. Netgi tarp gyvenimo ir mirties.

Radot, ką nors naudingo ir pritaikomo? Aš tai tikrai taip.

Sėkmės!

Reklama

Written by NiekoTokio

2009/12/29 at 9:38 am

Įrašyta kategorijoj Knygos

Tagged with , , , ,

6 atsakymai

Subscribe to comments with RSS.

  1. gal gali nurodyti kur radai???

    Vytas

    2010/03/28 at 10:23 pm

    • Gaila, bet tiesą sakant nepamenu iš kur gavau 🙂

      NiekoTokio

      2010/03/29 at 6:20 pm

    • Apžvalgos autorius knygos elektroninę versiją tikriausiai atsisiuntė naudodamasis failų keitimosi programa.

      Magnatas

      2011/02/13 at 6:26 am

  2. O kas tai yra failų keitimosi programa?

    NiekoTokio

    2011/02/13 at 11:13 am

  3. Dėkui už apibendrinimą. Tiek skaičiusiems, tiek ne- praversiantis įrašas 😉

    Magnatas

    2011/02/14 at 6:15 am


Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: